Konsultacje: 

Poniedziałek ( 15.04.2024) godzina 12:00-13:00

Wtorek (16.04.2024) godzina 11:00-12:00

KWIECIEŃ 2024

  1. Morskie opowieści.
  • wzbogacanie wiedzy na temat roślin, zwierząt, środków transportu związanych z wodą – o.4, p. 2, 18, 19;
  • utrwalanie poznanych liter, doskonalenie umiejętności czytania słów, tekstów utworzonych z poznanych liter – o.4, p. 4;
  • udział w zabawach sensorycznych z wodą, eksperymentowanie, wyciąganie wniosków – o. 1, p. 5, 8, o. 4, p. 2, 6;
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania, utrwalanie poznanych cyfr i zapisów działań matematycznych – o. 4, p. 9, 15;

 

2. W domu i w zagrodzie.

  • rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych, wiedza o tym jakie korzyści dla człowieka płyną z ich hodowania, podawanie nazw produktów pochodzenia zwierzęcego i ich przeznaczenia – o. 4, p. 18;
  • wyjaśnienie pojęć: „zwierzęta hodowlane”, „ zwierzęta domowe” – o. 4, p. 2, 18;
  • kształtowanie pojęcia liczby 10, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji w życiu codziennym – o. 4, p. 15;
  • utrwalanie poznanych liter, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych – o. 4, p. 4;

3. Eko stylem życia.

  • poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających z rozwoju cywilizacji i codziennej działalności człowieka – wskazywanie źródeł zanieczyszczenia wody, powietrza, najbliższego środowiska – odróżnianie zachowań dobrych i złych – o. 4, p.18;
  • kształtowanie postaw proekologicznych – sposoby redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę, formy ochrony przyrody – o. 4 , p. 2, 5, 18;
  • poznawanie litery „ g, G”, wskazywanie wyrazów z głoską g o. 4, p. 2, 4, 8;

4. Strażnicy książek.

  • poszerzanie słownictwa związanego z tematyką powstawania książki, czytelnictwem- 4, p. 5;
  • poznanie zasad korzystania i zachowania się w bibliotece – o. 4, p. 2, 6, o. 3, p. 7;
  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat np. o swoich ulubionych książkach, bohaterach – o. 4, p. 2, 3, o. 3, p. 8;

5. Bało – czerwony maj.

  • omówienie geograficznego położenia Polski, utrwalanie i wskazywanie na mapie dużych miast, rzek, gór i morza – o. 4, p. 18;
  • wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flaga, godło, hymn o. 4, p.10;
  • kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, miasto , region, kraj – o. 3, p. 2;
  • poznanie litery „f, F”, wskazywanie wyrazów z głoską f, utrwalanie poznanych liter, czytanie prostych słów i tekstów – o. 4, p. 2, 4, 8.