Konsultacje:
Poniedziałek ( 15.04.2024) godzina 12:00-13:00
Wtorek (16.04.2024) godzina 11:00-12:00
KWIECIEŃ 2024
- Morskie opowieści.
- wzbogacanie wiedzy na temat roślin, zwierząt, środków transportu związanych z wodą – o.4, p. 2, 18, 19;
- utrwalanie poznanych liter, doskonalenie umiejętności czytania słów, tekstów utworzonych z poznanych liter – o.4, p. 4;
- udział w zabawach sensorycznych z wodą, eksperymentowanie, wyciąganie wniosków – o. 1, p. 5, 8, o. 4, p. 2, 6;
- doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania, utrwalanie poznanych cyfr i zapisów działań matematycznych – o. 4, p. 9, 15;
2. W domu i w zagrodzie.
- rozpoznawanie i nazywanie zwierząt hodowlanych, wiedza o tym jakie korzyści dla człowieka płyną z ich hodowania, podawanie nazw produktów pochodzenia zwierzęcego i ich przeznaczenia – o. 4, p. 18;
- wyjaśnienie pojęć: „zwierzęta hodowlane”, „ zwierzęta domowe” – o. 4, p. 2, 18;
- kształtowanie pojęcia liczby 10, dostrzeganie znaczenia cyfr i numeracji w życiu codziennym – o. 4, p. 15;
- utrwalanie poznanych liter, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych – o. 4, p. 4;
-
3. Eko stylem życia.
- poszerzanie wiadomości o zagrożeniach dla przyrody wynikających z rozwoju cywilizacji i codziennej działalności człowieka – wskazywanie źródeł zanieczyszczenia wody, powietrza, najbliższego środowiska – odróżnianie zachowań dobrych i złych – o. 4, p.18;
- kształtowanie postaw proekologicznych – sposoby redukowania niekorzystnego wpływu na przyrodę, formy ochrony przyrody – o. 4 , p. 2, 5, 18;
- poznawanie litery „ g, G”, wskazywanie wyrazów z głoską g o. 4, p. 2, 4, 8;
-
4. Strażnicy książek.
- poszerzanie słownictwa związanego z tematyką powstawania książki, czytelnictwem- 4, p. 5;
- poznanie zasad korzystania i zachowania się w bibliotece – o. 4, p. 2, 6, o. 3, p. 7;
- kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat np. o swoich ulubionych książkach, bohaterach – o. 4, p. 2, 3, o. 3, p. 8;
-
5. Bało – czerwony maj.
- omówienie geograficznego położenia Polski, utrwalanie i wskazywanie na mapie dużych miast, rzek, gór i morza – o. 4, p. 18;
- wdrażanie do postawy poszanowania symboli narodowych: flaga, godło, hymn o. 4, p.10;
- kształtowanie świadomości przynależności społecznej i terytorialnej: moja rodzina, miasto , region, kraj – o. 3, p. 2;
- poznanie litery „f, F”, wskazywanie wyrazów z głoską f, utrwalanie poznanych liter, czytanie prostych słów i tekstów – o. 4, p. 2, 4, 8.