Konsultacje:

Wtorek (23.04.2024) godzina 10:30-11:30

Czwartek (25.04.2024) 12:00-13:00

 

 

KWIECIEŃ 2024

 

Tydzień 1: „Baśnie, bajki, bajeczki”

Dziecko:

– rozwija percepcję wzrokową i koordynację wzrokowo-ruchową  (I, p. 9)

– poznaje literę G, g w toku zabawy (IV, p. 4)

– doskonali umiejętność stosowania liczebników porządkowych (IV, p. 15)

– poszerza wiedzę na temat tworzenia książek, rozróżnia elementy fikcji od rzeczywistości (IV, p. 3)

 

 

Tydzień 2: „Puk, puk, to ja, sztuka”

Dziecko:

– poszerza wiedzę na temat filharmonii, teatru, muzeum (IV, p. 1)

– rozwija wyobraźnię i inwencję twórczą (IV, p. 7)

– zapoznaje się z monetami i banknotami, wdraża się do posługiwania się pieniędzmi (IV, p. 17)

– rozwija mowę i doskonali artykulację (IV, p. 2)

 

 

Tydzień 3: „Sztuka bycia mądrym”

Dziecko:

– rozwija umiejętność logicznego myślenia i wnioskowania (IV, p. 6)

– doskonali umiejętność orientacji w przestrzeni, określania strony lewej i prawej
(I, p. 5, 8)

– wzmacnia poczucie własnej wartości i uczy radzić sobie z porażką  (IV, p. 4)

– rozwija umiejętności prospołeczne (III, p. 1, 6)

 

 

Tydzień 4: „Dbamy o przyrodę”

Dziecko:

– poszerza wiedzę o świecie i kształtuje w sobie postawę proekologiczną (IV, p. 9, 18)

– poznaje literę Ż, ż w toku zabawy (IV, p. 4)

– rozwija słuch fonematyczny, dzieli słowa na głoski i sylaby (IV, p. 2)

– rozwija motorykę małą i dużą (I, p. 7, 8)

 

* realizowane punkty podstawy programowej wychowania przedszkolnego

 

          Wiersz ,,Przyjaciel przyrody” A. Widzowska    

My, przedszkolaki na ziemskiej kuli,
wiemy, że Ziemię trzeba przytulić,
zadbać o lasy, powietrze, wodę,
kwiaty, zwierzęta – całą przyrodę!
To źle marnować wodę w kąpieli
od poniedziałku aż do niedzieli.
Po co bez przerwy nurkować w wannie?
lepiej z prysznica zrobić fontannę!
Torba foliowa szczerzy zębiska.
– Jestem z plastiku, sztuczna i śliska.
Gdy będę plackiem leżeć na wodzie,
fokom i żółwiom chętnie zaszkodzę!
– Ja także! – wrzeszczy ze szkła butelka.
– W lesie się smażę niczym iskierka,
a gdy rozgrzeję się jak ognisko,
pożar wywołam i spalę wszystko!
– Czy wy nie wiecie, okropne śmieci,
że na planecie mieszkają dzieci?
Szust! Posprzątamy bałagan wielki,
osobno papier, plastik, butelki!
Pstryk! Pamiętamy, by gasić światło,
wiemy, że pożar wywołać łatwo,
a gdy widzimy sarenkę w lesie,
to nie wrzeszczymy, aż echo niesie!
Ten, kto przyrodę niszczy i truje,
niech się kolcami jeża pokłuje!

 

 

„Mądra rzeka”

sł. E. Zarębska, R. Zarębski

muz. R. Zarębski

 

Nie za górą, nie za lasem

płynie sobie mądra rzeka.

Czemu rzeka, taka mądra?

Obok stoi biblioteka.

Jest tam mostek, a na mostku

siedzą czytelnicy mali.

Rzeka słyszy jak się chwalą,

co ostatnio przeczytali.

Kasia czyta o Afryce,

bo chce małe słonie leczyć.

Tomek czyta o kosmosie,

Marzy, żeby tam polecieć.

A pod mostkiem, rzeczka marzy

o tym, by być wielkim morzem.

Statki nieść na własnym grzbiecie,

po dalekim pływać świecie.

Z gór w doliny płynie woda,

w morzu się spotkały rzeki.

Każda z nich jest bardzo mądra

dzięki książkom z biblioteki.

Morskie fale o brzeg biją,

już świat zwiedza rzeczka mała.

Nawet sztorm jej nie przestraszy,

bo już o nim gdzieś czytała.