REGULAMIN
RADY RODZICÓW PRZEDSZKOLA NR 5 „Wrocławskie Krasnale”
z dnia 11 września 2014 r.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin określa cele, zadania i organizację Rady Rodziców w Przedszkolu nr 5 we Wrocławiu przy ul. Dźwirzyńskiej 3
2. Rada Rodziców jest organem wewnętrznym, stanowi społeczny organ opiniodawczy i doradczy Przedszkola.
3. Rada Rodziców współdziała z nauczycielami i rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez Przedszkole.
4. Rada Rodziców posługuje się pieczątką.
II. TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW
1. Członków do Rady Rodziców wybiera się na pierwszym zebraniu z rodzicami inaugurującym rok szkolny spośród ogółu rodziców. Stanowią oni przedstawicielstwo rodziców poszczególnych grup.
2. Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, skarbnika, księgowego, protokolanta oraz pozostałych członków.
3. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:
a) indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady Rodziców,
b) propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
4. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
5. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
a) złożenia rezygnacji ,
b) odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady Rodziców po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.
III. CELE, ZADANIA I KOMPETENCJE RADY RODZICÓW
1. Do zakresu działań Rady Rodziców należy w szczególności:
a) współudział w realizacji zadań ogólno – przedszkolnych, w tym:
- organizowanie rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu rozwoju Przedszkola;
- popularyzowanie wiedzy o wychowaniu w placówce i działaniach dydaktycznych;
- pomoc dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej w realizowaniu funkcji placówki, w podnoszeniu jakości pracy;
- organizowanie prac społeczno-użytecznych na rzecz Przedszkola;
- uczestniczenie w planowaniu wydatków Przedszkola oraz podejmowanie prac służących zdobywaniu funduszy na rzecz placówki;
- wzbogacenie wyposażenia Przedszkola;
- współudział w organizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci;
- organizowanie wymiany doświadczeń wychowawczych między rodzicami;
- pomoc dzieciom ubogim uczęszczającym do Przedszkola;
- udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci;
- wzbogacenie ceremoniału i zwyczajów przedszkolnych zgodnie z tradycją środowiska i regionu;
- rozwijanie z pomocą rady pedagogicznej poradnictwa wychowawczego dla rodziców;
- udział w podnoszeniu higieny i kultury zdrowotnej, utrzymaniu higieny, ładu i porządku w placówce;
- opiniowanie pracy nauczycieli;
b) uchwalanie regulaminu Rady Rodziców;
c) uchwalenie budżetu Rady Rodziców na dany rok szkolny;
d) uchwalanie, w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, programu wychowawczego Przedszkola;
e) opiniowaniu statutu, programu i planu pracy Przedszkola oraz ewentualnych projektów innowacji, eksperymentów pedagogicznych oraz innych spraw istotnych dla Przedszkola;
f) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności wychowania, opieki i kształcenia;
g) opiniowanie arkusza organizacji pracy Przedszkola, projektu rocznego planu finansowego;
h) współpraca z innymi organami Przedszkola przy rozwiązywaniu spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Przedszkola;
i) wyrażanie opinii i pomoc w sprawie podjęcia w Przedszkolu działalności stowarzyszenia
lub innej organizacji.
2. Do zakresu działań przewodniczącego Rady Rodziców należy:
a) kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców;
b) opracowywanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy Przedszkola;
c) współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy;
d) zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców;
e) kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców;
f) przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności Przedszkola.
3. Do zakresu działań skarbnika Rady Rodziców należy:
a) czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców;
b) zbieranie składek na fundusz Rady Rodziców i przekazywanie dokumentów finansowych księgowej.
4. Do zakresu działań księgowego należy:
a) prowadzenie dokumentacji finansowej Rady Rodziców;
b) ewidencjonowanie wpływów i wydatków z funduszu Rady Rodziców.
5. Do zakresu działań protokolanta należy:
a) sporządzanie protokołów z zebrań Rady Rodziców;
b) tworzenie i rozpowszechnienie w formie elektronicznej notatek streszczających podejmowane tematy na zebraniach Rady Rodziców.
IV. ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANsoWEJ RADY RODZICÓW
1. Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł ustalonych na pierwszym zebraniu Rady Rodziców.
2. Dokumentację i ewidencję wpływów i wydatków z funduszu Rady Rodziców prowadzi księgowy – osoba upoważniona przez ogół Rady Rodziców.
3. Wpłaty na fundusz Rady Rodziców zbierane są w postaci gotówki i dokumentowanie na dokumentach KP i ewidencjonowane w raportach kasowych za dany miesiąc,a także poprzez wpłaty rodziców na wyodrębnione konto bankowe:
24 1440 1390 0000 0000 1630 8428.
4. Rada Rodziców może zlecić zbieranie składek wyznaczonej osobie.
5. Wydatki z funduszu Rady Rodziców dokonywane są w myśl uchwał Rady i realizowane na podstawie rachunków i dokumentów zatwierdzonych i podpisanych przez przewodniczącego Rady .
6. Środki, o których mowa w punkcie 1 przeznaczone są w szczególności na:
- zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia Przedszkola;
- organizowanie imprez kulturalno-oświatowych i wycieczek dla dzieci;
- finansowanie upominków oraz imprez okolicznościowych organizowanych dla dzieci;
- organizowanie warsztatów szkoleniowych dla nauczycieli i rodziców;
- innych wydatków niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Rady Rodziców.
7. Rada upoważnia dyrektora Przedszkola do dysponowania tzw. „pogotowiem kasowym”.
8. Niewykorzystane środki finansowe z funduszu Rady Rodziców w bieżącym roku szkolnym automatycznie zaliczane są na poczet następującego po nim roku szkolnego.
9. Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok.
10. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
11. Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
12. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady Rodziców.
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów obecnych na zebraniu Rady Rodziców.
2. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
3. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
4. Prowadzący zebranie może zapraszać do udziału w zebraniu dyrektora Przedszkolai ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
5. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
6. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Data uchwalenia regulaminu: ………………..………..
Podpisy członków Rady Rodziców:
1. | 2. | ||
3. | 4. | ||
5. | 6. | ||
7. | 8. | ||
9. | 10. | ||
11. | 12. | ||
13. | 14. | ||
15. | 16. |
Rada Rodziców:
nr konta: 24 1440 1390 0000 0000 1630 8428
W tytule: darowizna na fundusz rady rodziców przy P nr 5 (imię i nazwisko dziecka, gr…)
Składka w roku szk. 2022/2023:
360 zł dla wszystkich grup
300 zł dwoje dzieci