Konsultacje:  

Poniedziałek   (03.03.2025) godzina 12:00-13:00

Czwartek (06.03.2025) godzina 11:00-12:00

 

MARZEC 2025

  1. Szukamy wiosny.
  • utrwalanie nazw i kolejności pór roku, wskazywanie atrybutów związanych z porami roku – o.4, p. 16,18;
  • wskazywanie pierwszych zwiastunów wiosny – rozpoznawanie wybranych gatunków kwiatów, drzew, zwierząt – o. 4, p. 18;
  • zakładanie prostych hodowli, prowadzenie obserwacji – o. 4, p. 18;
  • doskonalenie orientacji na kartce papieru – o. 4, p. 9;
  • poznawanie litery ”ł, Ł”, wskazywanie słów z głoską ł, utrwalanie poznanych liter – o. 4, p.2, 4, 8; o. 1, p. 7, 9;

 

  1. W wiejskim gospodarstwie.
  • utrwalanie nazw zwierząt hodowlanych, opisywanie ich wyglądu ( np. pokrycia ciała, posiadanie kopyt, racic, rogów itp.) – o. 4, p. 18;
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowlanych i produktów, które dostarczają – o. 4, p. 18;
  • doskonalenie koordynacji słuchowo – ruchowej poprzez udział w zabawach logorytmicznych – o. 4, p. 6; o. 1, p. 9;
  • edukacja matematyczna – tworzenie zbiorów i porównywanie ich liczebności o. 4, p. 12, 15;
  • poznawanie litery ”z, Z ”, wskazywanie słów z głoską z, doskonalenie umiejętności czytania o. 4, p.2, 4, 8; o. 1, p. 7, 9;

 

  1. Witaj wiosno!
  • poznawanie zwyczajów, tradycji związanych z nadejściem wiosny – o. 4, p. 2,5;
  • wspólne wykonanie Marzanny z wykorzystaniem materiałów recyklingowych – o. 1, p. 7,9;
  • p poznawanie litery ”p, P”, wskazywanie słów z głoską p, utrwalanie poznanych liter, różnicowanie głosek „p” i „b” w podobnych wyrazach – o. 4, p.2, 4, 8; o. 1, p. 7, 9;
  • doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania, utrwalanie zapisu matematycznego wykonanych działań, rozwiązywanie i układanie zadań tekstowych – o. 4, p. 15; o. 3, p. 8;

 

  1. W świecie bajek i baśni.
  • słuchanie baśni i bajek – wypowiadanie się na temat ich treści, stosowanie określeń: pozytywny i negatywny bohater; rozumienie pojęć: dobry, zły uczynek, kłamstwo – o. 4, p. 2;
  • układanie historyjek obrazkowych z zachowaniem ciągu przyczynowo – skutkowego – o. 4, p. 5;
  • próby samodzielnego tworzenia opowieśći, alternatywnego zakończenia bajki – o. 4, p. 6;
  • poznawanie litery ”f, F ”, wskazywanie słów z głoską f, doskonalenie umiejętności czytania – 4, p.2, 4, 8; o. 1, p. 7, 9;

 

 

Wierszyk

O wiośnie

Pochyla się sosna ku sośnie i szumi …
A o czym? O wiośnie,
że wiosna wędruje po dróżkach
i czary wyczynia jak wróżka.
Gdy wiosna uśmiechem zabłyśnie,
to z ziemi wyrasta przebiśnieg.
Gdzie stanie, w tym miejscu za chwilę
pojawia się śliczny zawilec.
Gdy wita się z wiosną leszczyna
to wiosna jej kotki przypina.
Stanęła dziś wiosna nad klonem
i klon ma już pączki zielone.
A dąb się ogromnie złości i też zielenieje …

z zazdrości.

 

Piosenka

Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gumę i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat!

Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas
każda trawka chce być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna a ptaki wokoło
lecą i świergoczą głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku trzyma kwiat,
gdy go w górę wznosi zielenieje świat