Konsultacje:
Wtorek (14.01.2025) godzina 11:00-12:00
Czwartek (16.01.2025) godzina 11:00-12:00
STYCZEŃ 2025
Tematyka kompleksowa:
- Witamy Nowy Rok
- określanie następstw czasowych i cykliczności pór roku, miesięcy, dni tygodnia, dnia i nocy – o. 4, p. 16 ;
- opowiadanie o cechach charakterystycznych kolejnych pór roku – o. 4, p. 16, 18;
- poznawanie i nazywanie zegarów – dawnych i współczesnych – o.4, p.15, 16;
- kształtowanie rozumienia relacji czasowych, posługiwanie się przyimkami takimi jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze – o. 4, p. 16;
- utrwalanie poznanych liter, doskonalenie umiejętności czytania – o. 4, p. 4;
- W karnawale same bale.
- wzbogacanie wiedzy o tradycje związane z karnawałem, udział w balu karnawałowym – o. 2, p. 2, 4; o. 3, p.2, 5;
- poznawanie litery „B, b” – wskazywanie słów z głoską b, utrwalanie poznanych liter – o. 4, p.2, 4, 8; o. 1, p. 7, 9;
- zapoznanie z liczbą „ 8” w aspekcie kardynalnym i porządkowym, utrwalanie poznanych cyfr w zabawach – o. 4, p. 15, 8;
- rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania elementów – o. 4, p. 11, 15;
- Moja babcia i mój dziadek.
- kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych, zwracanie uwagi na stosowanie form grzecznościowych – o. 1, p. 6; o.3, p. 4;
- uczestnictwo w przygotowaniu uroczystości dla Babci i Dziadka, przygotowywanie drobnych upominków – o.4, p. 7; o. 2, p. 4; o. 3, p. 5, 6 ;
- ćwiczenia w porównywaniu długości, poznanie różnych narzędzi pomiaru długości – o. 4, p. 11, 13;
- poznawanie litery „N, n” – wskazywanie słów z głoską n – o. 4, p. 2, 4, 8;
- Zimowe zabawy.
- wzbogacanie wiedzy na temat zabaw i sportów zimowych oraz bezpiecznego zachowania się podczas zabaw na śniegu i lodzie – o. 2, p. 4, 5;
- utrwalanie nazw części ciała, kształtowanie świadomości schematu ciała o. 4, p. 14;
- utrwalanie poznanych liter w trakcie zabaw ruchowych i słownych – o.4, p.4.
- Dzieci lubią zimę.
- udział w zabawach badawczych ze śniegiem i lodem, poznanie cech fizycznych i chemicznych śniegu, lodu – o. 4, p. 5, 13
- utrwalanie nazw, porównywanie wyglądu figur geometrycznych – o. 4, p. 12
- utrwalanie zapisu poznanych cyfr, stosowanie liczebników porządkowych – o. 4, p. 12, 15
Piosenka
Moja babcia i mój dziadek…
1 .Moja babcia i mój dziadek
To wspaniali są dziadkowie
Dziadek mnóstwo zna zagadek
Babcia bajkę nam opowie.
Ref.: Bo na świecie nie znajdziecie
Takich bajek i zagadek
Jakie wnukom opowiada
Moja babcia i mój dziadek.
- Poprosimy naszą babcię
Babciu z tajemniczą miną
Opowiadaj swoją bajkę
A za każdym razem inną.
Ref.: Bo na świecie nie znajdziecie …
- Posadzimy teraz dziadka
Na fotelu wiklinowym
Dziadku powiedz nam zagadkę
Całkiem nową prosto z głowy.
Ref.: Bo na świecie nie znajdziecie …
Wierszyk
Wiersz dla babci
Z okazji święta babci
Ja dzisiaj babcie nauczę
Jaka powinna być wnuczka
I jaki powinien być wnuczek.
Po pierwsze proszę babci
Ja już od dawna uważam
Że nic tak wnucząt nie zdobi
Jak piękny uśmiech na twarzach.
Uśmiech jest dobry na co dzień
A nie wyłącznie od święta
Więc wnuczek ma się uśmiechać
A wnuczka ma być uśmiechnięta.
Po drugie z czajnikiem w ręku
Również jest wnuczkom do twarzy
Każdy doroślej wygląda
Kiedy herbatę parzy.
Po trzecie chociaż wnuczek
Czasem szklankę potłucze
Przy myciu naczyń także
Ślicznie wygląda wnuczek.
Po czwarte proszę babci
Po piąte i po szóste
Niech babcia nigdy więcej
Nie pierze wnuczkom chustek.
Wnuczęta chcą się bawić
A moim skromnym zdaniem
Zabawą jest i fraszką
Dla wnuków takie pranie.
Po siódme proszę babci
Wnuki powinny gderać
Dlaczego nasza babcia
nie chodzi do fryzjera.
Włóż babciu nową suknię
Niech cię uczesze fryzjer
Posłuchaj babciu rady
Obejrzyj telewizję.
Już nie myśl babciu o nas
O sobie babciu pomyśl
Czy babciu nie uważasz
Że to jest świetny pomysł?
W. Chotomska