Konsultacje:  

Wtorek (14.01.2025) godzina 11:00-12:00

Czwartek (16.01.2025) godzina  11:00-12:00

 

STYCZEŃ 2025

Tematyka kompleksowa:

  1. Witamy Nowy Rok
  • określanie następstw czasowych i cykliczności pór roku, miesięcy, dni tygodnia, dnia i nocy – o. 4, p. 16 ;
  • opowiadanie o cechach charakterystycznych kolejnych pór roku – o. 4, p. 16, 18;
  • poznawanie i nazywanie zegarów – dawnych i współczesnych – o.4, p.15, 16;
  • kształtowanie rozumienia relacji czasowych, posługiwanie się przyimkami takimi jak: przedwczoraj, wczoraj, dziś, jutro, pojutrze – o. 4, p. 16;
  • utrwalanie poznanych liter, doskonalenie umiejętności czytania – o. 4, p. 4;

 

  1. W karnawale same bale.
  • wzbogacanie wiedzy o tradycje związane z karnawałem, udział w balu karnawałowym – o. 2, p. 2, 4; o. 3, p.2, 5;
  • poznawanie litery „B, b” – wskazywanie słów z głoską b, utrwalanie poznanych liter – o. 4, p.2, 4, 8; o. 1, p. 7, 9;
  • zapoznanie z liczbą „ 8” w aspekcie kardynalnym i porządkowym, utrwalanie poznanych cyfr w zabawach – o. 4, p. 15, 8;
  • rozwijanie umiejętności tworzenia zbiorów, doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania elementów – o. 4, p. 11, 15;

 

  • Moja babcia i mój dziadek.
  • kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych, zwracanie uwagi na stosowanie form grzecznościowych – o. 1, p. 6; o.3, p. 4;
  • uczestnictwo w przygotowaniu uroczystości dla Babci i Dziadka, przygotowywanie drobnych upominków – o.4, p. 7; o. 2, p. 4; o. 3, p. 5, 6 ;
  • ćwiczenia w porównywaniu długości, poznanie różnych narzędzi pomiaru długości – o. 4, p. 11, 13;
  • poznawanie litery „N, n” – wskazywanie słów z głoską n – o. 4, p. 2, 4, 8;

 

  1. Zimowe zabawy.
  • wzbogacanie wiedzy na temat zabaw i sportów zimowych oraz bezpiecznego zachowania się podczas zabaw na śniegu i lodzie – o. 2, p. 4, 5;
  • utrwalanie nazw części ciała, kształtowanie świadomości schematu ciała o. 4, p. 14;
  • utrwalanie poznanych liter w trakcie zabaw ruchowych i słownych – o.4, p.4.

 

  1. Dzieci lubią zimę.
  • udział w zabawach badawczych ze śniegiem i lodem, poznanie cech fizycznych i chemicznych śniegu, lodu – o. 4, p. 5, 13
  • utrwalanie nazw, porównywanie wyglądu figur geometrycznych – o. 4, p. 12
  • utrwalanie zapisu poznanych cyfr, stosowanie liczebników porządkowych – o. 4, p. 12, 15

 

 

 

 

Piosenka

 

Moja babcia i mój dziadek…

 

1 .Moja babcia i mój dziadek

To wspaniali są dziadkowie

Dziadek mnóstwo zna zagadek

Babcia bajkę nam opowie.

 

Ref.: Bo na świecie nie znajdziecie

Takich bajek i zagadek

Jakie wnukom opowiada

Moja babcia i mój dziadek.

 

  1. Poprosimy naszą babcię

Babciu z tajemniczą miną

Opowiadaj swoją bajkę

A za każdym razem inną.

 

Ref.: Bo na świecie nie znajdziecie …

 

  1. Posadzimy teraz dziadka

Na fotelu wiklinowym

Dziadku powiedz nam zagadkę

Całkiem nową prosto z głowy.

 

Ref.: Bo na świecie nie znajdziecie …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wierszyk

Wiersz dla babci

Z okazji święta babci

Ja dzisiaj babcie nauczę

Jaka powinna być wnuczka

I jaki powinien być wnuczek.

Po pierwsze proszę babci

Ja już od dawna uważam

Że nic tak wnucząt nie zdobi

Jak piękny uśmiech na twarzach.

Uśmiech jest dobry na co dzień

A nie wyłącznie od święta

Więc wnuczek ma się uśmiechać

A wnuczka ma być uśmiechnięta.

Po drugie z czajnikiem w ręku

Również jest wnuczkom do twarzy

Każdy doroślej wygląda

Kiedy herbatę parzy.

Po trzecie chociaż wnuczek

Czasem szklankę potłucze

Przy myciu naczyń także

Ślicznie wygląda wnuczek.

Po czwarte proszę babci

Po piąte i po szóste

Niech babcia nigdy więcej

Nie pierze wnuczkom chustek.

Wnuczęta chcą się bawić

A moim skromnym zdaniem

Zabawą jest i fraszką

Dla wnuków takie pranie.

Po siódme proszę babci

Wnuki powinny gderać

Dlaczego nasza babcia

nie chodzi do fryzjera.

Włóż babciu nową suknię

Niech cię uczesze fryzjer

Posłuchaj babciu rady

Obejrzyj telewizję.

Już nie myśl babciu o nas

O sobie babciu pomyśl

Czy babciu nie uważasz

Że to jest świetny pomysł?

W. Chotomska