Konsultacje:
Wtorek (04..03.2025) godzina 11:00-12:00
Wtorek (o4.03.2025) godzina 12:00-13:00
MARZEC 2025
Tydzień 1: „Zawody”
Dziecko:
– rozwija umiejętność budowania zdań (IV, p. 2*)
– poszerza wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych (IV, p. 20)
– utrwala wiadomości o figurach geometrycznych (IV, p. 12)
– rozwija percepcję wzrokową i umiejętność logicznego myślenia (IV, p. 9)
Tydzień 2: „Marcowa pogoda”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę U, u drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 4)
– rozwija sprawność manualną (I, p. 7, 9)
– doskonali orientację w przestrzeni, utrwala pojęcie strony prawej i lewej (IV, p. 2, 6)
– wdraża się do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania (IV, p. 13, 19)
Tydzień 3: „Wiosenne przebudzenia i powroty”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę C, c drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 4)
– rozumie konieczność opiekowania się zwierzętami, przejawia wobec nich życzliwość i troskę (II, p. 10)
– rozumie pojęcie cykliczności w przyrodzie oraz upływu czasu (IV, p. 5, 16)
– rozwija sprawność ruchową, dba o prawidłową postawę ciała (I, p. 5, 8)
Tydzień 4: „Niezwykły świat zwierząt”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę Z, z drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 4)
– klasyfikuje przedmioty i porównuje liczebność zbiorów (IV, p. 12, 15)
– rozwija umiejętność współdziałania z innymi (III, p. 5, 8)
– poszerza wiedzę na temat świata przyrody, dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego (IV, p. 18, II, p. 11)
* realizowane punkty podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Wiersz „Gdzie jest wiosna” – Gellner
Wiosna, wiosna już tuż, tuż.
Płaszcz słomiany spada z róż,
pączki ma już każdy krzak –
to jest wiosny pierwszy znak.
Drugi znak – zielony liść.
Na wycieczkę czas już iść.
Biegać łąką ile tchu,
szukać wiosny
tam i tu.
Złotych blasków
chyba sto
wpadło na
strumyka dno.
Żaby budzą się ze snu
– gdzie jest wiosna?
A, już tu.
W każdej bruździe,
koleinie,
jakaś strużka
wody płynie,
wszędzie ćwierka jakiś ptak –
to jest też
wiosenny znak.
Na podwórku
już hałasy,
wszystkie dzieci
grają w klasy.
A jak grają?
Zobacz, jak –
to jest wiosny
piąty znak.
Takich znaków
jest ze dwieście.
W każdym mieście
patrz uważnie
tu i tam,
to je znajdziesz
wszędzie sam.
Piosenka „Pogoda”
sł. D. Senetra, S. Strzelczyk, muz. P. Rubik
Ale mamy dzień ponury
To wiatr skłócił wszystkie chmury
Wczoraj pięknie w parach szły
Dzisiaj kap kap leją łzy
Całą noc się przepychały
Białe z nerwów ociemniały
Atmosfera zła na górze
Rozpętała wielką burzę
Na deszczyk wyjdę włożę kalosze
Porzucam rosą uciszę wiatr
I w niepogodę będzie pogoda
A wszystkie troski znikną jak mgła
Będzie zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda lepiej tak
Zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda rozchmurzy świat
Chmurce która niosła ciepło
Na kołnierzyk ktoś nadepnął
Zimny front na inną wpadł
I się deszcz zamienił w grad
Słońce kłótnię usłyszało
Gdzie kolory Zawołało
Znów pogoda za to ręczę
Łapcie ratunkową tęczę
Na deszczyk wyjdę włożę kalosze
Porzucam rosą uciszę wiatr
I w niepogodę będzie pogoda
A wszystkie troski znikną jak mgła
Będzie zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda lepiej tak
Zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda rozchmurzy świat
Na deszczyk wyjdę włożę kalosze
Porzucam rosą uciszę wiatr
I w niepogodę będzie pogoda
A wszystkie troski znikną jak mgła
Będzie zgoda będzie zgoda
I pogoda rozchmurzy świat