Konsultacje:

Wtorek (04..03.2025) godzina 11:00-12:00

Wtorek (o4.03.2025) godzina 12:00-13:00

 

MARZEC 2025

 

Tydzień 1: „Zawody”

Dziecko:

– rozwija umiejętność budowania zdań (IV, p. 2*)

– poszerza wiedzę na temat zawodów dawnych i współczesnych (IV, p. 20)

– utrwala wiadomości o figurach geometrycznych (IV, p. 12)

– rozwija percepcję wzrokową i umiejętność logicznego myślenia (IV, p. 9)

 

Tydzień 2: „Marcowa pogoda”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa literę U, u drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 4)

– rozwija sprawność manualną (I, p. 7, 9)

– doskonali orientację w przestrzeni, utrwala pojęcie strony prawej i lewej (IV, p. 2, 6)

– wdraża się do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania (IV, p. 13, 19)

 

Tydzień 3: „Wiosenne przebudzenia i powroty”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa literę C, c drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 4)

– rozumie konieczność opiekowania się zwierzętami, przejawia wobec nich życzliwość i troskę (II, p. 10)

– rozumie pojęcie cykliczności w przyrodzie oraz upływu czasu (IV, p. 5, 16)

– rozwija sprawność ruchową, dba o prawidłową postawę ciała (I, p. 5, 8)

 

Tydzień 4: „Niezwykły świat zwierząt”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa literę Z, z drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 4)

– klasyfikuje przedmioty i porównuje liczebność zbiorów (IV, p. 12, 15)

– rozwija umiejętność współdziałania z innymi (III, p. 5, 8)

– poszerza wiedzę na temat świata przyrody, dostrzega emocjonalną wartość  otoczenia przyrodniczego (IV, p. 18, II, p. 11)

 

* realizowane punkty podstawy programowej wychowania przedszkolnego

 

Wiersz „Gdzie jest wiosna” – Gellner

Wiosna, wiosna już tuż, tuż.

Płaszcz słomiany spada z róż,

pączki ma już każdy krzak –

to jest wiosny pierwszy znak.

Drugi znak – zielony liść.

Na wycieczkę czas już iść.

Biegać łąką ile tchu,

szukać wiosny

tam i tu.

Złotych blasków

chyba sto

wpadło na

strumyka dno.

Żaby budzą się ze snu

– gdzie jest wiosna?

A, już tu.

W każdej bruździe,

koleinie,

jakaś strużka

wody płynie,

wszędzie ćwierka jakiś ptak –

to jest też

wiosenny znak.

Na podwórku

już hałasy,

wszystkie dzieci

grają w klasy.

A jak grają?

Zobacz, jak –

to jest wiosny

piąty znak.

Takich znaków

jest ze dwieście.

W każdym mieście

patrz uważnie

tu i tam,

to je znajdziesz

wszędzie sam.

 

Piosenka „Pogoda”

sł. D. Senetra, S. Strzelczyk, muz. P. Rubik

Ale mamy dzień ponury
To wiatr skłócił wszystkie chmury
Wczoraj pięknie w parach szły
Dzisiaj kap kap leją łzy

Całą noc się przepychały
Białe z nerwów ociemniały
Atmosfera zła na górze
Rozpętała wielką burzę

Na deszczyk wyjdę włożę kalosze
Porzucam rosą uciszę wiatr
I w niepogodę będzie pogoda
A wszystkie troski znikną jak mgła

Będzie zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda lepiej tak
Zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda rozchmurzy świat

Chmurce która niosła ciepło
Na kołnierzyk ktoś nadepnął
Zimny front na inną wpadł
I się deszcz zamienił w grad

Słońce kłótnię usłyszało
Gdzie kolory Zawołało
Znów pogoda za to ręczę
Łapcie ratunkową tęczę

Na deszczyk wyjdę włożę kalosze
Porzucam rosą uciszę wiatr
I w niepogodę będzie pogoda
A wszystkie troski znikną jak mgła

Będzie zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda lepiej tak
Zgoda zgoda zgoda zgoda i pogoda
Zgoda zgoda zgoda zgoda rozchmurzy świat

Na deszczyk wyjdę włożę kalosze
Porzucam rosą uciszę wiatr
I w niepogodę będzie pogoda
A wszystkie troski znikną jak mgła

Będzie zgoda będzie zgoda
I pogoda rozchmurzy świat