Konsultacje:

Piątek (15.11)  11:00-12:00

 

LISTOPAD  2024

 

Tydzień 1: „Co powinienem wiedzieć o Polsce”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa literę T, t drukowaną i pisaną, małą i wielką
(IV, p. 4*)

– zapoznaje się z polskimi legendami i kulturą ludową (IV, p. 2)

– rozwija poczucie rytmu (IV, p. 7)

– rozwija świadomość swojego ciała (I, p. 8, 9)

 

Tydzień 2: „Moje prawa i obowiązki”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa literę D, d drukowaną i pisaną, małą i wielką
(IV, p. 4)

– rozwija świadomość, że dzieci i dorośli mają swoje prawa i obowiązki
(III, p. 7)

– utrwala zapis cyfrowy poznanych liczb (IV, p. 15)

– posługuje się symbolami przy określaniu kierunków (IV, p. 14)

 

Tydzień 3: „Moje zdrowie i bezpieczeństwo”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa literę K, k drukowaną i pisaną, małą i wielką
(IV, p. 4)

– rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 2)

– utrwala wiedzę na temat zdrowego stylu życia i bezpiecznych zachowań
(IV, p. 19)

– rozwija umiejętność współpracy (III, p. 8, 9)

 

Tydzień 4: „Jak wyglądał świat przed milionami lat?”

Dziecko:

– rozpoznaje i nazywa literę L, l drukowaną i pisaną, małą i wielką
(IV, p. 4)

– wzbogaca wiedzę na temat czasów prehistorycznych (IV, p. 18)

– utrwala pojęcia mniej, więcej, tyle samo (IV, p. 15)

– doskonali umiejętność rozwiązywania problemów podczas czynności konstrukcyjnych i zabawy (IV, p. 11)

 

 

* realizowane punkty podstawy programowej wychowania przedszkolnego

 

Wiersz „Dinozaury w przedszkolu”

  1. Widzowska

 

Kto był mieszkańcem naszej planety

przed milionami odległych lat?

Biały pudelek? Ach, nie! Niestety.

Do dinozaurów należał świat!

Na Ziemi ludzi wtedy nie było,

rosły widłaki, skrzypy, paprotki,

za każdym krzakiem coś się czaiło

i to nie były przymilne kotki…

Zębate gady, straszne jaszczury

ważyły więcej niż stado słoni,

na łapach miały ostre pazury,

znosiły jaja wielkości dłoni.

Choć brachiozaury jadły rośliny

gęsto rosnące na kontynentach,

tyranozaury z groźnej rodziny

w mig pożerały mniejsze zwierzęta.

Dziś te potwory brykają z nami.

Jak to możliwe? Skąd się tu wzięły?

Mamy rytmikę z dinozaurami?

Choć meteoryt spadł, nie zginęły?!

Spójrz, sejsmozaury tańczą walczyka,

a dinuś z jaja wnet się wykluje,

mały diplodok koziołki fika…

Co? Uwierzyłeś? Przecież żartuję!

Wszyscy się dziwnie poprzebierali,

bo dziś w przedszkolu jest dinobalik!

 

 

Piosenka „Jest takie miejsce – Polska”

sł. Ł. Tartas i muz. W. Korthals

 

Jest takie miejsce na mapie świata,

gdzie mieszka Mama, ja, no i Tata,

gdzie płynie Wisła, gdzie są Mazury,

u góry Bałtyk, na dole góry.

 

Tu swą wielkością wszystkich zachwyca

miasto Warszawa, nasza stolica,

a Orła zdobi złota korona,

flaga powiewa biało-czerwona.

 

To Polska właśnie, to moje miejsce,

tutaj mocniej bije mi serce,

Polska, Polska, Polska.

 

Gdzieś nad wierzbami szumi muzyka

ta od Chopina, od Fryderyka.

Tu koleżanko oraz kolego

tak wiele miejsca jest dla każdego.

 

To Polska właśnie, to moje miejsce,

tutaj mocniej bije mi serce,

Polska, Polska, Polska.

 

W tych wielkich miastach i małych wioskach

to nasza wspólna Ojczyzna Polska,

Polska, Polska, Polska.

 

To Polska właśnie, to moje miejsce,

tutaj mocniej bije mi serce,

Polska, Polska, Polska.