PAŹDZIERNIK 2025
Tydzień 1: „Czytajmy, słuchajmy”
Dziecko:
– rozwija umiejętność skupienia uwagi (III, p. 8*)
– doskonali umiejętność odpowiadania na pytania (IV, p. 5)
– rozwija wyobraźnię (IV, p. 3)
– rozwija umiejętność współpracy z innymi (III, p. 5)
Tydzień 2: „Jesień w sadzie, w ogrodzie”
Dziecko:
– utrwala wiadomości na temat warzyw i owoców (IV, p. 18)
– rozwija umiejętność przeliczania i porównywania zbiorów (IV, p. 15)
– doskonali sprawność motoryczną poprzez zabawy plastyczne wykorzystujące różnorodne techniki (I, p. 7)
– usprawnia narządy mowy poprzez ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
(IV, p. 2)
Tydzień 3: „Zwierzęta jesienią”
Dziecko:
– poszerza wiedzę na temat zwierząt i ich zachowań (IV, p. 18)
– rozwija empatię, szacunek do ludzi i przyrody (II, . 10)
– doskonali umiejętności motoryczne i zwraca uwagę na prawidłową postawę ciała poprzez zajęcia ruchowe (I, p. 8)
– doskonali percepcję słuchową (IV, p. 2)
Tydzień 4: „Domowi ulubieńcy”
Dziecko:
– zwraca uwagę na potrzeby innych (III, p. 7)
– rozwija mowę i poszerza słownictwo (IV, p. 2)
– doskonali umiejętność logicznego myślenia (IV, p. 6)
– rozwija orientację własnego ciała (IV, p. 14)
Tydzień 5: „Moja rodzina, mój dom”
Dziecko:
– uczestniczy w zabawach integracyjnych (III, p. 2)
– rozwija intuicję geometryczną (IV, p. 12)
– rozwija poczucie rytmu (I, p. 8)
– rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie
z ich przeżywaniem (II, p. 1)
* realizowany punkt podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Wiersz „List do zwierząt z Afryki”
- Widzowska
Drogie: żyrafo, lwico i pumo,
chcę wam powiedzieć z ogromną dumą,
że jestem małym pieskiem domowym –
bystrym, wesołym, choć nierasowym.
Wcale nie pragnę mieszkać w Afryce,
na dziwnych wyspach lub w Ameryce.
Po co mi dżungla, palmy, banany,
kiedy tu jestem bardzo kochany?
Mam pyszną karmę, smycz i posłanie,
piłkę, spacery oraz głaskanie.
Mieszkają ze mną kotka i królik.
Czy tam, w Afryce, ktoś was przytuli?
Piosenka „Moja rodzina”
Ja i ty, ty i ja
Mamę, tatę każdy ma
Dziadków dwóch i babcie dwie,
Brata, siostrę masz lub nie.
Ref.: Bo rodzina to rodzice i rodzeństwo,
To są krewni, których łączy pokrewieństwo,
Bo w rodzinie wszyscy bardzo się kochamy
I gdy trzeba jedni drugim pomagamy.
Ja i ty, ty i ja
Ciocię, wujka każdy ma,
Krewnych masz, kuzynów też,
Nazwij wszystkich, jeśli chcesz.