Konsultacje:

Wtorek ( 12.11) – 16:00-17:00

Piątek (15.11) – 12:00- 12:30

 

LISTOPAD 2024

Tematyka kompleksowa:

  1. CO POWINIENEM WIEDZIEĆ O POLSCE (04.11- 08.11.2024)
  • Poznajemy literę t, T :małą, wielką, pisaną i drukowaną (O.4.P.2,4,8)
  • Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 5 (O.4.P.15)
  • Poznamy miejsca charakterystyczne dla Polski (O.4.P.9,10)
  • Poznamy potrawy regionalne i stroje ludowe (O.4.P. 7,8,10)
  • Poznamy symbole narodowe znaczenie słowa niepodległość (O.3.P.2,6, O.4.P.2,10)

 

  1. MOJE PRAWA I OBOWIĄZKI (11.11- 15.11.2024)
  • Poznajemy literę d, D :małą, wielką, pisaną i drukowaną (O.4.P.2,4,8)
  • Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 0 (O.4.P.15)
  • Dowiemy się czym zajmuje się organizacja UNICEF (O.3.P.5; O.4.P.2,5)
  • Będziemy rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka (O. 3.P.7; O.4.P2,9,13)
  • Będziemy uczestniczyć w zabawach badawczych ,,Co rozpuszcza się w wodzie” (O.4.P.2,9,13)

 

  1. MOJE ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO (18.11- 22.11.2024)
  • Poznajemy literę k, K :małą, wielką, pisaną i drukowaną (O.4.P.2,4,8)
  • Odkryjemy zapis cyfrowy liczby 6 (O.4.P.15)
  • Poznamy zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu
    (O.3.P.5,8; O.4. P.2, 5,9)
  • Poznamy przedmioty służące do utrzymania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach (O.3.P.8; O.4. P.2,5,8,12)
  • Wyjaśnimy na czym polega ZDROWY STYL ŻYCIA (O.4.P.2,11,13,19)

 

  1. JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONEM LAT (25.11- 29.11.2024)
  • Poznajemy literę k, K :małą, wielką, pisaną i drukowaną (O.4.P.2,4,8)
  • Poznamy znaki matematyczne<, >, = (O.4.P.14, 15)
  • Będziemy porównywać liczebność zbiorów (O.4.P.14,15)
  • Poznamy termin epoka lodowcowa (O.4.P.2,9)
  • Zapoznamy się z pracą górnika w kopalni, zbadamy właściwości węgla raz poznamy produkty, które otrzymujemy z węgla (O.4.P.2,4,5,9,19,20)

 

 

Piosenka ,,Lekcja zdrowia’’ (sł. i muz. K. Gowik)

 

1.Dziś tu będzie lekcja zdrowia,

a na lekcji zdrowia ja opowiem wam bajeczkę.

Był raz sobie mały ludzik,

co chciał wciąż się brudzić

i leniuszkiem był troszeczkę

A co zrobić chciał?

Zaraz powiem wam!

 

Ref.: W komputerze ciągle bywać och, och, och!

Na kanapie przesiadywać, och, och, och!

Zjadać chipsy i słodycze, och, och, och!

Być brudaskiem sobie życzył, och, och, och!

Trzeba z tym ludzikiem zrobić coś,

by zrozumiał, że mało zdrowy z niego gość!

 

  1. Już posłuchał ludzik lekcji,

w głowę się podrapał i zamyślił na godzinę.

Wziął szczoteczkę, umył zęby,

potem wszedł do wanny

i szczęśliwa zrobił minę.

A co robić chciał?

Zaraz powiem wam!

 

Ref.: Już nie siedzieć w komputerze, tak, tak, tak.

Jeździć dużo na rowerze, tak, tak, tak.

Jeść owoce i warzywa, tak, tak, tak.

Bo to zdrowie się nazywa, tak, tak, tak.

Ważne, by ze sobą zrobić coś,

by zrozumieć, że każdy z nas to zdrowy gość!

 

 

Wiersz: „Dinozaury w przedszkolu” A. Widzowskiej”

 

Kto był mieszkańcem naszej planety

przed milionami odległych lat?

Białe pudelek? Ach, nie! Niestety.

Do dinozaurów należał świat!

Na Ziemi ludzi wtedy nie było,

rosły widłaki, skrzypy, paprotki,

za każdym krzakiem coś się czaiło

i to nie były przymilne kotki…

Zębate gady, straszne jaszczury

ważyły więcej niż stado słoni,

na łapach miały ostre pazury,

znosiły jaja wielkości dłoni.

Choć brachiozaury jadły rośliny

gęsto rosnące na kontynentach,

tyranozaury z groźnej rodziny

w mig pożerały mniejsze zwierzęta.

Dziś te potwory brykają z nami.

Jak to możliwe? Skąd się tu wzięły?

Mamy rytmikę z dinozaurami?

Choć meteoryt spadł, nie zginęły?

Spójrz, sejsmozaury tańczą walczyka,

a dinuś z jaja wnet się wykluje,

mały diplodok koziołki fika…

Co? Uwierzyłeś? Przecież żartuję!

Wszyscy się dziwnie poprzebierali,

bo dziś w przedszkolu jest dinobalik!