PAŹDZIERNIK 2025

 

Tydzień 1: „Czytajmy, słuchajmy”

Dziecko:

– rozwija umiejętność skupienia uwagi (III, p. 8*)

– doskonali umiejętność odpowiadania na pytania (IV, p. 5)

– rozwija wyobraźnię (IV, p. 3)

– rozwija umiejętność współpracy z innymi (III, p. 5)

 

Tydzień 2: „Jesień w sadzie, w ogrodzie”

Dziecko:

– utrwala wiadomości na temat warzyw i owoców (IV, p. 18)

– rozwija umiejętność przeliczania i porównywania zbiorów (IV, p. 15)

– doskonali sprawność motoryczną poprzez zabawy plastyczne wykorzystujące różnorodne techniki (I, p. 7)

– usprawnia narządy mowy poprzez ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
(IV, p. 2)

 

Tydzień 3: „Zwierzęta jesienią”

Dziecko:

– poszerza wiedzę na temat zwierząt i ich zachowań (IV, p. 18)

– rozwija empatię, szacunek do ludzi i przyrody (II, . 10)

– doskonali umiejętności motoryczne i zwraca uwagę na prawidłową postawę ciała poprzez zajęcia ruchowe (I, p. 8)

– doskonali percepcję słuchową (IV, p. 2)

 

Tydzień 4: „Domowi ulubieńcy”

Dziecko:

– zwraca uwagę na potrzeby innych (III, p. 7)

– rozwija mowę i poszerza słownictwo (IV, p. 2)

– doskonali umiejętność logicznego myślenia (IV, p. 6)

– rozwija orientację własnego ciała (IV, p. 14)

 

Tydzień 5: „Moja rodzina, mój dom”

Dziecko:

– uczestniczy w zabawach integracyjnych (III, p. 2)

– rozwija intuicję geometryczną (IV, p. 12)

– rozwija poczucie rytmu (I, p. 8)

– rozpoznaje i nazywa podstawowe emocje, próbuje radzić sobie
z ich przeżywaniem (II, p. 1)

 

* realizowany punkt podstawy programowej wychowania przedszkolnego

 

 

 

 

Wiersz „List do zwierząt z Afryki”

  1. Widzowska

 

 

Drogie: żyrafo, lwico i pumo,

chcę wam powiedzieć z ogromną dumą,

że jestem małym pieskiem domowym –

bystrym, wesołym, choć nierasowym.

 

Wcale nie pragnę mieszkać w Afryce,

na dziwnych wyspach lub w Ameryce.

Po co mi dżungla, palmy, banany,

kiedy tu jestem bardzo kochany?

 

Mam pyszną karmę, smycz i posłanie,

piłkę, spacery oraz głaskanie.

Mieszkają ze mną kotka i królik.

Czy tam, w Afryce, ktoś was przytuli?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Piosenka „Moja rodzina”

 

 

Ja i ty, ty i ja

Mamę, tatę każdy ma

Dziadków dwóch i babcie dwie,

Brata, siostrę masz lub nie.

 

Ref.: Bo rodzina to rodzice i rodzeństwo,

To są krewni, których łączy pokrewieństwo,

Bo w rodzinie wszyscy bardzo się kochamy

I gdy trzeba jedni drugim pomagamy.

 

Ja i ty, ty i ja

Ciocię, wujka każdy ma,

Krewnych masz, kuzynów też,

Nazwij wszystkich, jeśli chcesz.