Konsultacje:

 

Wtorek (03.06.2025) godzina 12:00-13:00

 

CZERWIEC 2025

 

  1. „Niby tacy sami, a jednak inni”

Dziecko:

  • odgaduje, skąd pochodzą dzieci przedstawione na zdjęciach, (O.4, p. 1, 4, 5, 9, 14)
  • układa przedmioty zgodnie z poleceniami: połóż przed sobą, połóż za sobą, połóż z lewej strony, połóż z prawej strony, (O.3, p.7; O.4, p.8, 14)
  • z szacunkiem i zrozumieniem wypowiada się o osobach niepełnosprawnych (O.2, p.3, 9; O.4 p.1, 6, 7; O.4, p.4, 9)
  • wyjaśnia, co znaczą słowa dobry przyjaciel (O. 2, p. 9; O. 3, p. 1, 5, 8; O. 4, p. 1, 2, 5, 9)
  • przelicza elementy i łączy liczbę z jej znakiem graficznym (O. 4, p. 12, 14)

 

  1. „Lato, lato czeka”

Dziecko:

  • wymienia nazwy kontynentów, wskazuje je na globusie (O. 4, p. 2, .5, 9, 15)
  • wymienia nazwy i kolory figur geometrycznych ( 4, p. 2, 8, 9, 11, 12, 15)
  • wymienia miejsca letniego wypoczynku (O. 4, p.1, 2, 5, 9, 10, 19)
  • opisuje historię powstania bursztynu, podaje sposoby jego wykorzystania (O. 4, p. 2, 4, 5, 9, 12, 19)
  • układa puzzle zgodnie z zauważoną regułą (O. 4, p. 2, 6, 9, 12, 15)

 

  1. „Pożegnania nadszedł czas”

Dziecko:

  • wymienia charakterystyczne cechy lata ( 4, p. 1, 2, 4, .5, .9, 13, 16, 18)
  • formułuje proste zadania z treścią, poprawnie przelicza i ustala wyniki dodawania i odejmowania (O. 4, p. 2, 9, 11, 12, 15)
  • wymienia zasady zachowania, jakich należy przestrzegać podczas letniego wypoczynku (O. 3, p. 3, 5, 8, 9 O. 4, p. 5, 9, 12)
  • tworzy pracę plastyczną techniką malowania na gazie.( O. 1, p. 7; O. 3, p. 1, 2, 5, 8, 9)
  • klasyfikuje przedmioty według miejsca geograficznego, przeznaczenia ( 1, p. 9;
    O. 4, p. 4, 9, 12)

 

  1. „Podróże po Afryce”

Dziecko:

  • wskazuje Afrykę na mapie i globusie; wie, co to jest Afryka (O.4, p. 1, 2, 5, 8, 18)
  • nazywa owoce egzotyczne (O.4, p. 9, 14, 15, 18)
  • potrafi zobrazować tekst połączony z dźwiękami instrumentu (O.2, p.4, O.3, p.5, 8;
    4, p.7)
  • tańczy przy nagraniu muzyki afrykańskiej, (O.4, p. 1, 2, 5, 7, 12)
  • liczy i przelicza w zakresie 10 (O.3, p. 5, O.4, p. 8, 9, 12, 15, 18)

 

Wiersz 

Monika Czoik-Nowicka „Niezwykła podróż

W niezwykłą podróż zabierzemy cię.

Wyruszaj z nami, spotkamy się…

ze słoniami, żyrafami, lwami…

Afrykę dziś razem zwiedzamy!

Rzeką Nil w rejs popłyniemy,

szczyt Kilimandżaro zdobędziemy.

Na wielbłądzie przez pustynię pognamy,

wnętrza piramid pozwiedzamy.

Egzotycznymi owocami

będziemy się delektować.

I wspólnie piaszczystymi plażami

wzdłuż oceanu spacerować.

 

Piosenka 

„Dzieci całej Ziemii”

  1. Na całej Ziemi mieszkają dzieci.

To samo słońce w górze im świeci.

Każde chce kochać tatę i mamę.

Każde chce zawsze być przez nich kochane.

 

Ref.  Jesteśmy dziećmi. To nasz świat.

Czy ktoś ma mniej czy więcej lat.

Mamy marzenia, a spełniać je

to jest nasz cel, to jest nasz cel.

Lubimy żarty, figle też,

śmiech i zabawy, słońce i deszcz.

Przyjaciół wielu lubimy mieć

i lody, lody, lody jeść!

 

  1. Na całej Ziemi dzieci jest wiele

i wszystkie lubią w morzu kąpiele.

Lubią spacery, lubią huśtawki,

bajki, piosenki i nowe zabawki.

 

Ref.:  Jesteśmy dziećmi…….

 

  1. Na całej Ziemi dzieci tysiące,

gdzie kraje zimne, kraje gorące.

W miastach i wioskach dzieci mieszkają.

Swoje rodziny tak bardzo kochają.

 

Ref.:  Jesteśmy dziećmi…….