Konsultacje:
Wtorek (03.06.2025) godzina 12:00-13:00
CZERWIEC 2025
- „Niby tacy sami, a jednak inni”
Dziecko:
- odgaduje, skąd pochodzą dzieci przedstawione na zdjęciach, (O.4, p. 1, 4, 5, 9, 14)
- układa przedmioty zgodnie z poleceniami: połóż przed sobą, połóż za sobą, połóż z lewej strony, połóż z prawej strony, (O.3, p.7; O.4, p.8, 14)
- z szacunkiem i zrozumieniem wypowiada się o osobach niepełnosprawnych (O.2, p.3, 9; O.4 p.1, 6, 7; O.4, p.4, 9)
- wyjaśnia, co znaczą słowa dobry przyjaciel (O. 2, p. 9; O. 3, p. 1, 5, 8; O. 4, p. 1, 2, 5, 9)
- przelicza elementy i łączy liczbę z jej znakiem graficznym (O. 4, p. 12, 14)
- „Lato, lato czeka”
Dziecko:
- wymienia nazwy kontynentów, wskazuje je na globusie (O. 4, p. 2, .5, 9, 15)
- wymienia nazwy i kolory figur geometrycznych ( 4, p. 2, 8, 9, 11, 12, 15)
- wymienia miejsca letniego wypoczynku (O. 4, p.1, 2, 5, 9, 10, 19)
- opisuje historię powstania bursztynu, podaje sposoby jego wykorzystania (O. 4, p. 2, 4, 5, 9, 12, 19)
- układa puzzle zgodnie z zauważoną regułą (O. 4, p. 2, 6, 9, 12, 15)
- „Pożegnania nadszedł czas”
Dziecko:
- wymienia charakterystyczne cechy lata ( 4, p. 1, 2, 4, .5, .9, 13, 16, 18)
- formułuje proste zadania z treścią, poprawnie przelicza i ustala wyniki dodawania i odejmowania (O. 4, p. 2, 9, 11, 12, 15)
- wymienia zasady zachowania, jakich należy przestrzegać podczas letniego wypoczynku (O. 3, p. 3, 5, 8, 9 O. 4, p. 5, 9, 12)
- tworzy pracę plastyczną techniką malowania na gazie.( O. 1, p. 7; O. 3, p. 1, 2, 5, 8, 9)
- klasyfikuje przedmioty według miejsca geograficznego, przeznaczenia ( 1, p. 9;
O. 4, p. 4, 9, 12)
- „Podróże po Afryce”
Dziecko:
- wskazuje Afrykę na mapie i globusie; wie, co to jest Afryka (O.4, p. 1, 2, 5, 8, 18)
- nazywa owoce egzotyczne (O.4, p. 9, 14, 15, 18)
- potrafi zobrazować tekst połączony z dźwiękami instrumentu (O.2, p.4, O.3, p.5, 8;
4, p.7) - tańczy przy nagraniu muzyki afrykańskiej, (O.4, p. 1, 2, 5, 7, 12)
- liczy i przelicza w zakresie 10 (O.3, p. 5, O.4, p. 8, 9, 12, 15, 18)
Wiersz
Monika Czoik-Nowicka „Niezwykła podróż”
W niezwykłą podróż zabierzemy cię.
Wyruszaj z nami, spotkamy się…
ze słoniami, żyrafami, lwami…
Afrykę dziś razem zwiedzamy!
Rzeką Nil w rejs popłyniemy,
szczyt Kilimandżaro zdobędziemy.
Na wielbłądzie przez pustynię pognamy,
wnętrza piramid pozwiedzamy.
Egzotycznymi owocami
będziemy się delektować.
I wspólnie piaszczystymi plażami
wzdłuż oceanu spacerować.
Piosenka
„Dzieci całej Ziemii”
- Na całej Ziemi mieszkają dzieci.
To samo słońce w górze im świeci.
Każde chce kochać tatę i mamę.
Każde chce zawsze być przez nich kochane.
Ref. Jesteśmy dziećmi. To nasz świat.
Czy ktoś ma mniej czy więcej lat.
Mamy marzenia, a spełniać je
to jest nasz cel, to jest nasz cel.
Lubimy żarty, figle też,
śmiech i zabawy, słońce i deszcz.
Przyjaciół wielu lubimy mieć
i lody, lody, lody jeść!
- Na całej Ziemi dzieci jest wiele
i wszystkie lubią w morzu kąpiele.
Lubią spacery, lubią huśtawki,
bajki, piosenki i nowe zabawki.
Ref.: Jesteśmy dziećmi…….
- Na całej Ziemi dzieci tysiące,
gdzie kraje zimne, kraje gorące.
W miastach i wioskach dzieci mieszkają.
Swoje rodziny tak bardzo kochają.
Ref.: Jesteśmy dziećmi…….