GRUDZIEŃ 2025r.

 

  1. OWIEDZINY MIKOŁAJA

DZIECKO:

  • zapoznaje się z postacią Mikołaja w kontekście kulturowym (p.p.IV3)
  • rozwija percepcję słuchową (p.p.IV7)
  • utrwala nazwy kolorów (p.p.IV12)
  • utrwala pojęcia mały – duży (p.p.IV12)
  • przelicza na konkretach – prezenty (p.p.IV15)

 

  1. ZIMA JEST CORAZ BLIŻEJ

DZIECKO:

  • dowie się jakie są oznaki nadchodzącej zimy (p.p.IV18)
  • nauczy się dobierać ubranie do pory roku(p.p.I3,IV18)
  • doskonali umiejętność przeliczania (p.p.IV15)
  • rozwinie umiejętność wypowiadania się (p.p.IV2)

 

  1. ŚWIĘTA TUŻ – TUŻ

DZIECKO:

  • dowie się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia (p.p.IV2,3)
  • pozna tradycje świąteczne (p.p.IV3,9)
  • udekorują przedszkolną choinkę (p.p.IV 8)
  • wykonają ozdoby na choinkę (p.p.IV8)

 

  1. MAGIA ŚWIĄT
    DZIECKO:
  • dowie się  jakie tradycje związane są ze świętami Bożego Narodzenia
    (p.p. IV9)
  • dowie się jakie są charakterystyczne potrawy dla świąt Bożego Narodzenia (p.p.IV2, IV5, IV9)
  • wysłucha opowiadania A. Widzowskiej „Kartki świąteczne” oraz wiersza B. Formy „Wigilijny wieczór” (p.p.IV2, IV5, IV 10)
  • będzie rozwijać umiejętność liczenia (p.p.IV15)

 

PIOSENKA: „MIKOŁAJ JEDZIE SAMOCHODEM

  1. Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,

bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. ref. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

  1. Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,

a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
ref. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

 

WIERSZ: „CHOINECZKA

Iwona Róża Salach

Choineczka mała
w lesie sobie stała.

Wiatr ją lulał do snu,
więc się kołysała.

Przywieźli ją ludzie

po zamarzniętej grudzie.

Teraz cieszy dzieci.

Widzicie, jak świeci?