GRUDZIEŃ 2025r.
- OWIEDZINY MIKOŁAJA
DZIECKO:
- zapoznaje się z postacią Mikołaja w kontekście kulturowym (p.p.IV3)
- rozwija percepcję słuchową (p.p.IV7)
- utrwala nazwy kolorów (p.p.IV12)
- utrwala pojęcia mały – duży (p.p.IV12)
- przelicza na konkretach – prezenty (p.p.IV15)
- ZIMA JEST CORAZ BLIŻEJ
DZIECKO:
- dowie się jakie są oznaki nadchodzącej zimy (p.p.IV18)
- nauczy się dobierać ubranie do pory roku(p.p.I3,IV18)
- doskonali umiejętność przeliczania (p.p.IV15)
- rozwinie umiejętność wypowiadania się (p.p.IV2)
- ŚWIĘTA TUŻ – TUŻ
DZIECKO:
- dowie się, jak przygotowujemy się do świąt Bożego Narodzenia (p.p.IV2,3)
- pozna tradycje świąteczne (p.p.IV3,9)
- udekorują przedszkolną choinkę (p.p.IV 8)
- wykonają ozdoby na choinkę (p.p.IV8)
- MAGIA ŚWIĄT
DZIECKO:
- dowie się jakie tradycje związane są ze świętami Bożego Narodzenia
(p.p. IV9) - dowie się jakie są charakterystyczne potrawy dla świąt Bożego Narodzenia (p.p.IV2, IV5, IV9)
- wysłucha opowiadania A. Widzowskiej „Kartki świąteczne” oraz wiersza B. Formy „Wigilijny wieczór” (p.p.IV2, IV5, IV 10)
- będzie rozwijać umiejętność liczenia (p.p.IV15)
PIOSENKA: „MIKOŁAJ JEDZIE SAMOCHODEM”
- Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę. ref. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj? Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
- Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
ref. Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
WIERSZ: „CHOINECZKA”
Iwona Róża Salach
Choineczka mała
w lesie sobie stała.
Wiatr ją lulał do snu,
więc się kołysała.
Przywieźli ją ludzie
po zamarzniętej grudzie.
Teraz cieszy dzieci.
Widzicie, jak świeci?

