RADA RODZICÓW PRZEDSZKOLA NR 5 W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

Skład Zarządu Rady Rodziców:

Przewodniczący: Katarzyna Brzozowska – Bicz, gr. 3 i 6

Zastępca: Joanna Baszczyszyn, gr 2

Księgowa: Monika Teresa Golec, gr. 6

Skarbnik: Katarzyna Nowogrodzka, gr. 3

Protokolant: Aleksandra Kalinowska, gr. 5

 

Szanowni Rodzice,

Jako Zarząd Rady Rodziców w roku szkolnym 2024/2025 serdecznie Wam, Rodzice, dziękujemy za dotychczasowe wsparcie finansowe naszego wspólnego funduszu.

Dzięki Waszym wpłatom w roku szkolnym 2023/2024 Rada Rodziców mogła sfinansować poniższe zajęcia dodatkowe oraz inne wydatki:

– język angielski,

– zwiększenie ilości zajęć z rytmiki (z budżetu miasta finansowane jest ok 8 zajęć w roku),

– wycieczki do Krzeptowa i Galowic (bilety wstępu, autokary),

– festyn rodzinny (artykułu plastyczne, malowanie twarzy, dmuchaniec),

– teatrzyki i koncerty muzyczne,

– zabawę mikołajkową z prezentami dla dzieci,

– bal karnawałowy prowadzony przez animatorów,

– zakup strojów na występy,

– nagrody w konkursach,

– zdjęcia tablo dla dzieci kończących edukację przedszkolną,

– LifeVac – urządzenie ratujące życie dzieci przy zakrztuszeniu.

Serdecznie zachęcamy do wpłat, gdyż im wyższa suma w budżecie Rady Rodziców, tym więcej atrakcji będzie czekało na nasze Dzieci w roku szkolnym 2024/2025.

Ponad wsparcie finansowe, każdy Rodzic może wspomóc Radę Rodziców zaangażowaniem się w jej działania lub przeprowadzeniem (po konsultacji) własnych inicjatyw. Pomysły na wycieczki i sposoby wykorzystania Funduszu Rady Rodziców, prosimy kierować do wychowawców, Pani Dyrektor lub do Rady Rodziców.

 By być na bieżąco serdecznie zapraszamy na przedszkolną stronę na portalu Facebook:

Przedszkole NR 5 – Wrocławskie Krasnale

Kontakt*:

Poprzez komunikator Messenger na portalu Facebook

rrprzedszkole5wroclaw@gmail.com

*Kontaktując się z Radą Rodziców uprzejmie prosimy o podpisanie się z imienia i nazwiska pod wiadomością oraz podanie numeru grupy, do której uczęszcza Państwa Dziecko

RADA RODZICÓW PRZEDSZKOLA NR 5 W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

 Składki na Fundusz Rady Rodziców oraz na zajęcia dodatkowe na rok szkolny 2024/2025 dla naszego Przedszkola, kształtują się następująco:

SKŁADKA NA FUNDUSZ RADY RODZICÓW

270,00 zł

– płatne w 1 racie – do dnia 31.10.2024 r.

– płatne w 2 ratach po 135,00 zł (1 rata do 31.10.2024 r., 2 rata do 28.02.2025 r.)

W sytuacji, gdy do naszego przedszkola uczęszcza z danej rodziny dwoje lub więcej dzieci, każde drugie i kolejne dziecko:

250,00 zł

– płatne w 1 racie – do dnia 31.10.2024 r.

– płatne w 2 ratach po 125,00 zł (1 rata do 31.10.2024 r., 2 rata do 28.02.2025r.)

 WPŁATA NA RYTMIKĘ

180,00 zł

– płatne w 1 racie – do dnia 31.10.2024 r.

– płatne w 2 ratach po 90,00 zł (1 rata do 31.10.2024 r., 2 rata do 28.02.2025 r.)

Zajęcia z rytmiki częściowo są finansowane z budżetu miasta.

Powyższe składki prosimy wpłacać na konto Rady Rodziców:

24 1440 1390 0000 0000 1630 8428

 Prosimy o dokonywanie oddzielnych przelewów:

a w tytule prosimy wpisać:

Darowizna na fundusz RR  (imię i nazwisko dziecka, gr. …)

Darowizna na Rytmikę  (imię i nazwisko dziecka, gr. …)

 Aby zachęcić do dokonywania dobrowolnych składek w roku szkolnym 2024/2025 proponujemy rywalizację – 3 oddziały przedszkolne, które do dnia 31.10.2024r. wpłacą 95% składek za semestr 1 oraz 3 kolejne oddziały przedszkolne, które do dnia 28.02.2025r. wpłacą kolejne 95% składek za semestr 2 otrzymają dofinansowanie na dowolny cel (np. wycieczka, warsztaty, teatrzyk itd) w kwocie 15,00 zł za każde dziecko, którego rodzic dokonał wpłaty na rzecz Rady Rodziców do wskazanego wyżej dnia. Otrzymanie przez dany odział przedszkolny gratyfikacji w 1 semestrze nie dyskwalifikuje z rywalizacji w semestrze 2. W przypadku, kiedy na dzień 31.10.2024 lub 28.02.2025r. próg 95% wpłat osiągnie więcej niż 3 grupy, decydować będzie data zaksięgowania na koncie bankowym ostatniej decydującej wpłaty z danej grupy.

REGULAMIN

RADY RODZICÓW PRZEDSZKOLA NR 5 „Wrocławskie Krasnale”

z dnia 10 września 2024 r.

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin określa cele, zadania i organizację Rady Rodziców w Przedszkolu nr 5 we Wrocławiu przy ul. Dźwirzyńskiej 3.
  2. Rada Rodziców jest organem wewnętrznym, stanowi społeczny organ opiniodawczy i doradczy Przedszkola.
  3. Rada Rodziców współdziała z nauczycielami i rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań na dzieci przez Przedszkole.

II TRYB POWOŁYWANIA I ODWOŁYWANIA CZŁONKÓW RADY RODZICÓW

  1. Członków do Rady Rodziców wybiera się na pierwszym zebraniu z rodzicami inaugurującym rok szkolny spośród ogółu rodziców. Stanowią oni przedstawicielstwo rodziców poszczególnych grup.
  2. Rada Rodziców składa się z przewodniczącego, skarbnika, księgowego, koordynatora ds. social mediów, protokolanta oraz pozostałych członków.
  3. Wybór nowych członków Rady Rodziców w ciągu roku szkolnego może odbywać się na zasadzie:
  4. a) indywidualnego zgłoszenia osoby zainteresowanej uczestnictwem w pracach Rady Rodziców,
  5. b) propozycji członków Rady Rodziców, rodziców bądź dyrektora.
  6. Działalnością Rady Rodziców kieruje przewodniczący.
  7. Odstąpienie od udziału w działalności Rady Rodziców może nastąpić w drodze:
  8. a) złożenia rezygnacji,
  9. b) odwołania na wniosek rodziców lub członków Rady Rodziców po uprzednim przegłosowaniu zwykłą większością głosów.

III CELE, ZADANIA I KOMPETENCJE RADY RODZICÓW

  1. Do zakresu działań Rady Rodziców należy w szczególności:
  2. a) współudział w realizacji zadań ogólno–przedszkolnych, w tym:
  • organizowanie rodziców i środowiska społecznego do realizacji programu rozwoju Przedszkola;
  • popularyzowanie wiedzy o wychowaniu w placówce i działaniach dydaktycznych;
  • pomoc Dyrektorowi i Radzie Pedagogicznej w realizowaniu funkcji placówki, w podnoszeniu jakości pracy;
  • organizowanie prac społeczno-użytecznych na rzecz Przedszkola;
  • uczestniczenie w planowaniu wydatków Przedszkola oraz podejmowanie prac służących zdobywaniu funduszy na rzecz placówki;
  • uczestniczenie w głosowaniu nad projektami w trakcie zebrań Rady Rodziców
  • uczestniczenie w głosowaniu nad projektami w ankietach w grupie Messenger Rady Rodziców
  • wzbogacenie wyposażenia Przedszkola;
  • współudział oraz współfinansowanie w organizowaniu zajęć dodatkowych dla dzieci;
  • organizowanie wymiany doświadczeń wychowawczych między rodzicami;
  • pomoc dzieciom ubogim uczęszczającym do Przedszkola na wniosek Rodzica dziecka bądź Dyrektor Placówki;
  • udział w organizowaniu działalności kulturalnej, artystycznej, turystycznej i sportowej dzieci;
  • wzbogacenie ceremoniału i zwyczajów przedszkolnych zgodnie z tradycją środowiska i regionu;
  • rozwijanie z pomocą Rady Pedagogicznej poradnictwa wychowawczego dla rodziców;
  • udział w podnoszeniu higieny i kultury zdrowotnej, utrzymaniu higieny, ładu i porządku w placówce;
  • opiniowanie pracy nauczycieli;
  1. b) uchwalanie regulaminu Rady Rodziców;
  2. c) uchwalenie budżetu Rady Rodziców na dany rok szkolny;
  3. d) uchwalanie, w porozumieniu z Radą Pedagogiczną, programu wychowawczego Przedszkola;
  4. e) opiniowaniu statutu, programu i planu pracy Przedszkola oraz ewentualnych projektów innowacji, eksperymentów pedagogicznych oraz innych spraw istotnych dla Przedszkola;
  5. f) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności wychowania, opieki i kształcenia;
  6. g) opiniowanie arkusza organizacji pracy Przedszkola, projektu rocznego planu finansowego;
  7. h) współpraca z innymi organami Przedszkola przy rozwiązywaniu spraw związanych z bieżącym funkcjonowaniem Przedszkola;
  8. i) wyrażanie opinii i pomoc w sprawie podjęcia w Przedszkolu działalności stowarzyszenia lub innej organizacji.
  9. Decyzje podejmowane są przez Zarząd Rady Rodziców. W razie konieczności Zarząd Rady Rodziców poddaje zagadnienie/problem/zadanie do dyskusji a następnie pod głosowanie w trakcie zebrania Rady Rodziców bądź w ankiecie na grupie Messenger.
  10. a) uprawnionymi do głosowania są reprezentanci oddziałów przedszkolnych, tzw Trójka Grupowa;
  11. b) brak głosu w ankietach przez uprawnionych równoznaczne jest z uznaniem decyzji większości głosujących;
  12. c) w przypadku, kiedy w głosowaniu w ankiecie bierze udział mniej niż 5 osób, decyzja jest podejmowana przez Zarząd
  13. d) w przypadku braku możliwości osobistego uczestnictwa członków Trójki Grupowej w zebraniu Rady Rodziców, w uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest uczestnictwo zdalne (via Messenger), po wcześniejszym poinformowaniu Przewodniczącego.
  14. e) uczestnictwo zdalne umożliwia czynny udział w zebraniu RR;
  15. f) brak osobistego lub zdalnego uczestnictwa w zebraniu Rady Rodziców uniemożliwia głosowanie w trakcie jego trwania, co skutkuje uznaniem decyzji większości głosujących.
  16. Do zakresu działań przewodniczącegoRady Rodziców należy:
  17. a) kierowanie całokształtem prac Rady Rodziców;
  18. b) opracowywanie projektu planu pracy wraz z planem finansowym na dany rok szkolny, z uwzględnieniem zadań wynikających z rocznego planu pracy Przedszkola;
  19. c) współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączanie ich do realizacji planu pracy;
  20. d) zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców;
  21. e) kierowanie działalnością finansową Rady Rodziców;
  22. f) przekazywanie dyrektorowi opinii i postulatów Rady Rodziców dotyczących działalności Przedszkola.
  23. Do zakresu działań księgowegoRady Rodziców należy:
  24. a) czuwanie nad rytmiczną realizacją planu finansowego i prawidłowym oraz celowym gospodarowaniem funduszami Rady Rodziców;
  25. b) prowadzenie dokumentacji finansowej Rady Rodziców;
  26. c) realizacja płatności z konta bankowego
  27. Do zakresu działań skarbnikanależy:
  28. a) zbieranie składek na fundusz Rady Rodziców i przekazywanie dokumentów finansowych księgowej;
  29. b) ewidencjonowanie wpływów i wydatków z funduszu Rady Rodziców.
  30. Do zakresu działań protokolantanależy:
  31. a) sporządzanie protokołów z zebrań Rady Rodziców;
  32. b) tworzenie i rozpowszechnienie w formie elektronicznej notatek streszczających podejmowane tematy na zebraniach Rady Rodziców.

IV ZASADY DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ RADY RODZICÓW

  1. Rada Rodziców może gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców, w trakcie kiermaszu ciast, rękodzieła oraz innych źródeł ustalonych na pierwszym zebraniu Rady Rodziców.
  2. Dokumentację i ewidencję wpływów i wydatków z funduszu Rady Rodziców prowadzi księgowy – osoba upoważniona przez ogół Rady Rodziców.
  3. Wpłaty na fundusz Rady Rodziców zbierane na wyodrębnione konto bankowe:

24 1440 1390 0000 0000 1630 8428.

  1. Dostęp do rachunku bankowego prowadzonego przez bank PKO SA ma Księgowy oraz Skarbnik.
  2. Wydatki z funduszu Rady Rodziców dokonywane są w myśl uchwał Rady i realizowane na podstawie rachunków i dokumentów zatwierdzonych i podpisanych przez księgową Rady.
  3. Środki, o których mowa w punkcie 1. przeznaczone są w szczególności na:
  • zakup zabawek, pomocy dydaktycznych, wyposażenia Przedszkola;
  • organizowanie i dofinansowanie imprez kulturalno-oświatowych i wycieczek dla dzieci;
  • dofinansowanie upominków oraz imprez okolicznościowych organizowanych dla dzieci;
  • organizowanie i dofinansowanie zajęć dodatkowych oraz zwiększających podstawę programową;
  • innych wydatków niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Rady Rodziców.
  1. Rada Rodziców w porozumieniu z Dyrektor oraz innymi rodzicami dzieci uczęszczających do przedszkola proponuje i umożliwia uczestnictwo w zajęciach zwiększających podstawę programową, zajęciach dodatkowych, atrakcjach (np. koncerty, teatrzyki, warsztaty, prezenty mikołajkowe, wycieczki, nagrody). Udział dzieci w atrakcjach i zajęciach dodatkowych finansowanych lub współfinansowanych z budżetu Rady Rodziców jest dobrowolny i uzależniony od dokonania dobrowolnych składek pokrywających lub przewyższających koszt uczestnictwa w zajęciach w danym semestrze.

W przypadku zaległości z opłacaniem składek, dzieci nie będą brały udziału w wycieczkach i wyjściach grupy. Na czas dodatkowych zajęć, opieka nad dzieckiem w nich nieuczęszczających zapewniona będzie w innej grupie przedszkolnej, a po ich zakończeniu, dziecko ponownie dołączy do swojej grupy.

Składki uiszcza się w 1 lub 2 ratach za dany rok szkolny. W wyjątkowych sytuacjach Rodzica Rada Rodziców może składki rozłożyć na 10 rat bądź zwolnić z ich płacenia z możliwością uczestnictwa wraz z grupą w zajęciach dodatkowych – w tym celu prosimy o bezpośredni kontakt z Zarządem Rady Rodziców

  1. Rada upoważnia Dyrektora Przedszkola do dysponowania tzw. „pogotowiem kasowym”.
  2. Niewykorzystane środki finansowe z funduszu Rady Rodziców w bieżącym roku szkolnym automatycznie zaliczane są na poczet następującego po nim roku szkolnego.

V POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Decyzja dotycząca ewentualnych zmian w regulaminie Rady Rodziców może być podjęta większością głosów obecnych na zebraniu Rady Rodziców.
  2. Regulamin obowiązuje wszystkich członków Rady Rodziców.
  3. Kadencja Rady Rodziców trwa jeden rok.
  4. W skład Rady Rodziców nowej kadencji mogą wchodzić osoby będące członkami Rady Rodziców w roku poprzednim.
  5. Przewodniczący Rady Rodziców lub upoważniona osoba przekazuje przewodniczącemu nowej Rady Rodziców wszystkie sprawy (łącznie z finansami) związane z działalnością Rady Rodziców.
  6. Decyzja o rozwiązaniu Rady Rodziców w trakcie roku szkolnego może być podjęta tylko za zgodą 75% członków Rady Rodziców.
  7. Zebrania Rady Rodziców zwołuje i prowadzi przewodniczący. W zebraniu powinna uczestniczyć co najmniej połowa członków.
  8. Prowadzący zebranie może zapraszać do udziału w zebraniu dyrektora Przedszkola i ewentualnie innych członków Rady Pedagogicznej.
  9. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane.
  10. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

Data uchwalenia regulaminu: ………………..………..

 

Podpisy członków Rady Rodziców:

 

RADA RODZICÓW PRZEDSZKOLA NR 5 W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

Skład Zarządu Rady Rodziców:

 Przewodniczący: Katarzyna Brzozowska – Bicz, gr. 3 i 6

Zastępca: Joanna Baszczyszyn, gr 2

Skarbnik: Katarzyna Nowogrodzka, gr. 3

Księgowa: Monika Teresa Golec, gr. 6

Protokolant: Aleksandra Kalinowska, gr. 5

Rada Rodziców realizuje swoje cele z wpłat na fundusz Rady Rodziców. W ubiegłym roku szkolnym Rada Rodziców z zebranych darowizn sfinansowała: teatrzyki, koncerty muzyczne, pomoce przedszkolne, zabawę mikołajkową wraz z prezentami, zajęcia animatora na balu karnawałowym, zakup strojów na występy dzieci, nagrody w konkursach oraz doposażenie w sprzęt przedszkola.

Wszystkie wyżej wymienione działania były możliwe tylko i wyłącznie dzięki regularnym wpłatom na konto funduszu Rady Rodziców, za co serdecznie dziękujemy.

Powyższe składki prosimy wpłacać na konto Rady Rodziców: 24 1440 1390 0000 0000 1630 8428

 Prosimy o dokonywanie oddzielnych przelewów:  i w tytule prosimy wpisać:

Darowizna na fundusz RR  (imię i nazwisko dziecka, gr. …)

Darowizna na Rytmikę  (imię i nazwisko dziecka, gr. …)

Serdecznie zachęcamy do wpłat, gdyż im wyższa suma na funduszu Rady Rodziców, tym więcej atrakcji będzie czekało na Nasze dzieci w roku szkolnym 2024/2025. Ponadto każdy rodzic może wspomóc Radę Rodziców nie tylko wpłatą na fundusz,
ale również zaangażowaniem się w jej działania lub przeprowadzeniem (po konsultacji) własnych inicjatyw.

 By być na bieżąco serdecznie zapraszamy na przedszkolną stronę na portalu Facebook:

Przedszkole NR 5 – Wrocławskie Krasnale

 Kontakt*:

Poprzez komunikator Messenger na portal Facebook lub poprzez wiadomość e-mail: rada_rodzicow_zzprn1@googlegroups.com

*Kontaktując się z Radą Rodziców uprzejmie prosimy o podpisanie się z imienia i nazwiska pod wiadomością oraz podanie numeru grupy, do której uczęszcza Państwa dziecko

Szanowni Rodzice,

 Składki na Fundusz Rady Rodziców oraz na zajęcia dodatkowe na rok szkolny 2024/2025 dla naszego Przedszkola, kształtują się następująco:

 SKŁADKA NA FUNDUSZ RADY RODZICÓW

270,00 zł

– płatne w 1 racie – do dnia 31.10.2024 r.

– płatne w 2 ratach po 135 zł (1 rata do 31.10.2024 r., 2 rata do 28.02.2025 r.)

W sytuacji, gdy do naszego przedszkola uczęszcza z danej rodziny dwoje lub więcej dzieci, każde drugie i kolejne dziecko:

250,00 zł

– płatne w 1 racie – do dnia 31.10.2024 r.

– płatne w 2 ratach po 125 zł (1 rata do 31.10.2024 r., 2 rata do 28.02.2025 r.)

 WPŁATA NA RYTMIKĘ

 180,00 zł

– płatne w 1 racie – do dnia 31.10.2024 r.

– płatne w 2 ratach po 90 zł (1 rata do 31.10.2024 r., 2 rata do 28.02.2025 r.)

Zajęcia z rytmiki częściowo są finansowane z budżetu miasta.

Powyższe składki prosimy wpłacać na konto Rady Rodziców:

24 1440 1390 0000 0000 1630 8428

Prosimy o dokonywanie oddzielnych przelewów:

i w tytule prosimy wpisać:

Darowizna na fundusz RR  (imię i nazwisko dziecka, gr. …)


Darowizna na Rytmikę  (imię i nazwisko dziecka, gr. …)