Konsultacje:
Poniedziałek (14.04.2025) godzina 11:00-12:00
Środa (16.04. 2025) godzina 11:00-12:00
KWIECIEŃ 2025
Tydzień 1: „Zwierzęta naszych pól i lasów”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę Ł, ł drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz doskonali słuch fonematyczny (IV, p. 2, 4*)
– wzbogaca swoją wiedzę przyrodniczą, uczy się poszanowania przyrody
(III, p. 6, IV, p. 18)
– rozwija umiejętność klasyfikowania (IV, p. 11, 12)
– kształtuje prawidłową postawę ciała podczas ćwiczeń (I, p. 8)
Tydzień 2: „Wiosna na wsi”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę F, f drukowaną i pisaną, małą i wielką (IV, p. 4)
– rozwija mowę i doskonali artykulację (IV, p. 2)
– zapoznaje się z działaniem wagi, porównuje masę (IV, p. 11)
– rozwija myślenie logiczne i wnioskowanie (IV, p. 9)
Tydzień 3: „Wielkanoc”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę J, j drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz doskonali umiejętność sylabizowania i głoskowania (IV, p. 2, 4)
– poszerza wiedzę na temat zwyczajów wielkanocnych i polskich tradycji
(IV, p. 6, 9)
– rozwija rozumowanie matematyczne (IV, p. 15)
– rozwija sprawność manualną (I, p. 7)
Tydzień 4: „Dbamy o przyrodę”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę Ż, ż drukowaną i pisaną, małą i wielką oraz rozwija słuch fonematyczny (IV, p. 4)
– kształtuje świadomość ekologiczną, dostrzega emocjonalną wartość otoczenia przyrodniczego (II, p. 11, IV, p. 18)
– poznaje zasady zachowania w lasach, rezerwatach, parkach narodowych
(III, p. 6, IV, p. 9)
– doskonali umiejętność posługiwania się znakami +, –, =, <, > w zabawach matematycznych (IV, p. 9, 15)
Tydzień 5: „Polska – moja ojczyzna”
Dziecko:
– rozpoznaje i nazywa literę H, h drukowaną i pisaną, małą i wielką (IV, p. 4)
– utrwala wiadomości o Polsce (IV, p. 10)
– poznaje miary płynów, porównuje objętości (IV, p. 11)
– doskonali spostrzegawczość, koncentrację i uwagę (III, p. 8, IV, p. 19)
* realizowane punkty podstawy programowej wychowania przedszkolnego
Wiersz „Sen o Polsce”
- Widzowska
kiedy na Polskę popatrzę z góry,
to z lotu ptaka ujrzę przez chmury
zielone lasy, łąki i pola,
skaliste Tatry, szkoły, przedszkola.
We śnie pofrunę jak biały orzeł
i wyląduję nad słonym morzem.
Potem polecę hen, do Warszawy,
poznam historię Warsa i Sawy,
na brzegu Wisły odpocznę sobie,
by w rytmie hymnu wyruszyć w drogę.
W oddali ujrzę flagę znajomą,
polską, ojczystą, biało-czerwoną.
Odwiedzę dzieci, panią w przedszkolu,
godło stworzymy z pięknych kolorów:
na tle czerwonym ja, orzeł biały,
w złotej koronie, z dziobem wspaniałym.
Ze snu się zbudzę w najmilszym kraju,
który tak bardzo dzieci kochają,
i wtedy powiem:
– Ach! Miałem sen,
w nim byłem orłem.
Już dużo wiem:
znam flagę, godło, nasz hymn, stolicę,
polskie legendy, parki, ulice,
wierzby przy drodze, bociany wkoło…
Niech nam się w Polsce żyje wesoło!
Piosenka „Zielony dom”
muz. M. Gromek, M. Jóźwiak,
sł. A. Niciewicz-Tarach
Rekin mieszka w oceanie,
pszczoły dbają o swój ul,
dzięcioł w dziupli ma mieszkanie,
na sawannie lew to król!
Na planecie naszej – Ziemi
Ty też miejsce swoje masz…
I to nigdy się nie zmieni,
jeśli dobrze o nią dbasz!
Ref. O nasz wspólny dom zadbamy!
Będzie miał zielone ściany,
bo znajdziemy zawsze czas,
by posprzątać razem las!
Nad szumiącą, czystą rzeką
sam zrozumiesz, co jest „eko”!
Z ekologią za pan brat,
taki piękny jest nasz świat!
Jak się troszczyć o przyrodę?
Nic trudnego, przecież wiesz!
Oszczędzajmy prąd i wodę,
segregujmy śmieci też…
Z auta wskoczmy na rowery,
by spalinom krzyknąć: „stop”!
I zadbajmy o maniery
wobec Ziemi cały rok!
Na planecie naszej – Ziemi
Ty też miejsce swoje masz…
I to nigdy się nie zmieni,
jeśli dobrze o nią dbasz!