Konsultacje:
Czwartek (06.03.2025) godzina 16:00-16:40
Czwartek (06.03.2025) godzina 12:30-13:30
MARZEC 2025
- „Zwierzęta sprzed milionów lat”
Dziecko:
- pozna różne gatunki dinozaurów;
- będzie rozwijać umiejętność kontynuowania rytmu;
- będzie rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie;
- wykonana dinozaurową pracę plastyczną.
- „Pogoda marcowa”
Dziecko:
- pozna/utwali zwianstuny wiosny;
- będzie doskonaliło myślenie przyczynowo-skutkowe;
- dowie się, czego potrzebuje roślina do życia;
- pozna powiedzenie „ubierać się na cebulkę oraz ” w marcu jak w garncu”.
- „Wiosno, ach to ty”
Dziecko:
- pozna nazwy ptaków warcających do Polski z ciepłych krajów;
- określa, gdzie jest mniej, a gdzie więcej eleemntów;
- dowie się, jakie prace pownno się wykonywać wiosną w ogrodzie;
- wykona doświadczenie związane z obiegiem wody w przyrodzie.
- „Mamy różne charaktery”
Dziecko:
- poszerzy wiedzę o emocjach;
- odróżnia zachowanie negatywne od pozytywnego;
- będzie tworzyć wypowiedzi dotyczące własnych marzeń;
- pozna cechy dobrego przyjaciela.
Wiersz
„W marcu, jak w garncu”
Raz śnieg pada,
a raz deszczyk,
na jeziorze lód już trzeszczy…
Błękit nieba lśni w kałuży,
bałwan w słońcu oczko mruży.
Koniec zimy!
Przerwa! Dzwonek!
To nie dzwonek,
to skowronek!!
Piosenka
„Maszeruje wiosna”
Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref. Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.
Ref. Maszeruje wiosna..
Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref. Maszeruje wiosna..