Konsultacje:

Czwartek (06.03.2025) godzina 16:00-16:40

Czwartek (06.03.2025) godzina  12:30-13:30

 

MARZEC 2025

  1. „Zwierzęta sprzed milionów lat”

Dziecko:

  • pozna różne gatunki dinozaurów;
  • będzie rozwijać umiejętność kontynuowania rytmu;
  • będzie rozwijać umiejętność przeliczania w poznanym zakresie;
  • wykonana dinozaurową pracę plastyczną.
  1. „Pogoda marcowa”

Dziecko:

  • pozna/utwali zwianstuny wiosny;
  • będzie doskonaliło myślenie przyczynowo-skutkowe;
  • dowie się, czego potrzebuje roślina do życia;
  • pozna powiedzenie „ubierać się na cebulkę oraz ” w marcu jak w garncu”.
  1. „Wiosno, ach to ty”

Dziecko:

  • pozna nazwy ptaków warcających do Polski z ciepłych krajów;
  • określa, gdzie jest mniej, a gdzie więcej eleemntów;
  • dowie się, jakie prace pownno się wykonywać wiosną w ogrodzie;
  • wykona doświadczenie związane z obiegiem wody w przyrodzie.
  1. „Mamy różne charaktery”

Dziecko:

  • poszerzy wiedzę o emocjach;
  • odróżnia zachowanie negatywne od pozytywnego;
  • będzie tworzyć wypowiedzi dotyczące własnych marzeń;
  • pozna cechy dobrego przyjaciela.

 

Wiersz

„W marcu, jak w garncu”

 

Raz śnieg pada,

a raz deszczyk,

na jeziorze lód już trzeszczy…

Błękit nieba lśni w kałuży,

bałwan w słońcu oczko mruży.

 

Koniec zimy!

Przerwa! Dzwonek!

To nie dzwonek,

to skowronek!!

 

Piosenka

„Maszeruje wiosna”

 

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergocą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,
na ramieniu małą torebeczkę
chętnie żuje gume i robi balony
a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna..

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.

Ref. Maszeruje wiosna..